Thursday, October 13, 2011

Stress Membantu Perkembangan Sel-sel Otak!

hi people! yup, its been a while i haven't blogging since the last post. oh my macam-macam  dah jadi sekarang.
kelas sem neh semuanya ok. alhamdulillah. banyak ilmu aku dapat sem neh. tapi yang tak best tetap ada hahahaha.

sem neh aku amik kelas kultur ikan hiasan. pergh memang dah aim kelas neh dari sem lepas lagi. last-last dapat gak attend kan? aku punya la semangat nak decorate display tank siap pinjam buku kat library. buku pasal aquarium design. hah korang ada? hahaha tapi masalah sekarang neh bukan design or equipment, masalah sekarang aku dah dapat badi kelas kesihatan organisma akuatik!!! hahaha habis parasit naik kat ikan aku. quarantin konon. pigidah meknie, nama ja belajar pasal ikan tapi tak tau nak handle ikan. bukan aku tak nak beli ubat ikan tu. tapi bila aku pergi kedai tadi tengok sebotol ubat dia mau rm20++, kalau botol tu besar botol kicap jalen tak pa juga. neh besar lagi botol bedak carie junior aku. mana nak cekau duit? hari tu dah abis duit banyak nak beli ikan dengan pasir la air pump la semua la. hadoi semak otak aku.

apa nak buat sekarang? tunggu je la ikan-ikan tu mati. next week beli baru, check betul-betul. belek seekor sejam. aku rasa nak ja bawak microscope pi kedai ikan tu. hahahaha tak pun bawak Dr. Marina sekali settle masalah. hehehe. esok aku nak cari anak ikan baru....wahahaha anak ikan neh senang, tak da penyakit white spot ka fin rot ka. bela buat cuci mata ja hahaha. dah dah meknie menggatai dah! ok out dulu la. stress tengok ikan sakit.

3 comments:

Fazzira said...

haha..anak ikan???
baik2 nenny ngn anak ikan tu..

pas ni, leh la nenny ajar sy cm na nak decorate tank eh.. :)

L.I.F.E.1.2.3 said...

fazzira:: hahahaha xpa nenny simpan anak2 ikan tu lam tank ja nah? hahaha nenny pn refer buku fazira. nnt kita kongsi tips ok? ;p

Fazzira said...

hehe..simpan byk2 eh..ok2..jaga anak2 ikan tu elok2 eh.. :)