Sunday, August 7, 2011

Mengimbau Masa Muda (3M)

akhirnya berjaya juga kek pop yang telah ku idam-idamkan. padahal aku tak tahu lagi sedap ke idok kek tu. hahaha xpa meknie ada berapa minit ja lagi nak berbuka. *huh menyempat je kau hapdet ye meknie?!!*

*tada* ada banyak kejadian disebalik sebatang cake pop neh

actually kek neh memang cute.comel...kawaii...tapi nak membuatnya baboya! baka! -.-" penat wey penat! first time buat kek pelik-pelik macam neh la jadinya. tengah-tengah eksaited dok mengupload gambar bangga riak kat facebook *plop* ada salah satu kek tu jatuh akibat kegemokkan yang melampau! hahahaha tu dia laa bangga di bulan ramadhan dapat balasan cash. tak dak ansuran dah! huhuhu

buat punya buat baru aku tau betapa susahnya buat kek neh. tetiba teringat zaman tok nadok time baru belajar buat kek. masa tu pakai kek kotak ja i mean tepung semua dah siap sukat then deorang pack dalam kotak. dah siap tolong sukat pun tak menjadi kek aku. sedih woo time tu. rasa gelap ja masa depan padahal baru perasan dah maghrib lupa nak buka lampu dapur -.-" frust gila bila tengok kek tak masak kat tengah laa,  kek tak menjadi sebab pukul lama sangat almaklum budak excited baru belajar buat kek. aku pun tak ingat berapa kotak mak aku beli semata-mata nak bagi aku belajar buat kek.

lepas zaman gelap, aku dah pandai buat kek kotak tu. then mak aku bagi sokongan dengan bagi satu resepi baru kek oren tak silap aku. hah time neh kena sukat sendiri tepung gula butter semua la. tak menjadi juga. frust lagi. tapi yang terharunya, mak aku makan juga kek tu cakap "ok la neh nie, jadi aih kek cuma lebih gula ja. pastu pukul lama sangat dengan tengah kurang masak". punya nak amik hati anak dara dia sorang neh sobs sobs...mak, saranghae mucho mucho!

tadi pun mak cakap benda yang sama. mula-mula kita buat sesuatu benda mesti la tak berapa nak menjadi. tapi kalau dah lama-lama praktis and selalu buat, pandai laa. dah jangan dok tarik muka muncung masam-masam dah. sedap tak sedap kek nie tu makan ja. nanti dah rasa tau la mana patut ubah mana patut tambah ;) menitik lagi air mata gadis aku hari neh. memang tak dak sapa boleh ganti mak cheq! makk....nie sayanggg makkk!!!! sobss~

::dengan berkat usaha mak aku memaksa aku belajar buat kek, akhirnya mak tak payah lagi beli kek kat saleha bakeri hahahaha *perasan*::

6 comments:

farrazswift said...

this pop cake hah sooo freaking awesome..super perfect...so cute...sis,lemme know da recipes and procedures(so skema..haha)...oh yaaa...i bet this pop cake must be sooooo delicious n super marvellous!!!banyakkkknyaaaa SUPER!it shows how perfect it is :)

Ilham Liyana said...

comeyyyy! hahahaha cmna buat bg bulat gutu? kekeke.

L.I.F.E.1.2.3 said...

farrazswift:: dear recipe i main tibai ja and mix n macth. tapi the taste is a bit what eh mcm makan uncooked cake. its too softy la kek dia after mix it with cream cheese. its not that SUPER laa farah~ hahaha dont judge a pop cake by its appearance!

L.I.F.E.1.2.3 said...

yanasensei:: haha thanks~ guna ja mana2 kek then hancur kan dulu sebelum mix ngn cream cheese or apa2 frosting. lepas tu baru gentel2 dia jadi bulat before chill dlm fridge 2 jam.

luvpinkja said...

bagus atas semangat anda. btw, aku nk share lah. mmg semangat yg mak bagi tiada tandingan. love my mom <3

L.I.F.E.1.2.3 said...

luvpinkja:: haha yes semangat tu kena ada! and a millinons of thanks to my mum! hehehe