Friday, July 29, 2011

Meknie Had a Little Lamb!

Marry Meknie had a little lamb little lamb little lamb....lalalalala buerkk oppss, Alhamdulillah! hihihi ye saya baru je lepas makan lamb chop. hihihi abah saya beli hihihihi sebab saya mengidam walaupun saya tidak berpuasa seperti adik lelaki saya hihihihi lagi.

hari neh ada dua benda yang aku suka. first of all sebab abah sanggup mengikut selera mat salleh aku yang menggatai nak makan lamb chop. hahaha padahal adik aku; ulis yang puasa hari neh. akak dia yang menggatai order makanan. takpa-takpa akak dia yang baik hati neh sukarela buat pudding caramel as dessert tadi. ;) ya bukan nak action tapi pudding caramel sudah sebati dengan diriku sampai tak payah selak-selak google nak cari resepi. last minute punya dessert sebab mak aku tanya "tak masak apa-apa yang special ka kat ulis posa arineh?" -.-" habis la bulan puasa neh mau tiap-tiap petang mak aku minta dessert!

secong thing yang aku suka and agak lawak ialah, aku telah dijemput diminta menjadi juri kepada jiran a.k.a makcik aku yang aku panggil 'achu' untuk merasa muffin pisang yang dibuat petang tadi. untuk pengetahuan korang, achu aku neh selalu buat kek tak menjadi so dia agak takut nak buat kek or muffins. so dari pagi lagi dia dah call aku minta tips nak buat kek yang aku rasa dah berbuih dan berpuluh kali aku bagi tiap kali kami bergosip pasak bab-bab masak. dah tu time bakar kek sempat lagi buat emergency call tanya muffin tu dah masak ke belum kalau dah sepuluh minit since dalam resepi suruh bake 40 minutes, hahaha lawak-lawak! siap ja bakar terus bagi seketul sebiji muffin kat aku suruh rasa jadi ke tidak muffin tu. hahahaha lawak la deorang neh!!!

so berakhirlah hari ku yang sangat gumbira lalala hari neh.wait for the next update peeps! adios amigos.

4 comments:

Ilham Liyana said...

pehhhh terer masak skrg. hahaha.

L.I.F.E.1.2.3 said...

hahaha xdak laa terer lagi boleh laa nk masak lebih kurang haha

Anonymous said...

bekkkkk hekhekehekkk
busukk!!!

L.I.F.E.1.2.3 said...

@shakila:: jeles!!!! hahaha