Tuesday, December 14, 2010

Qasidah Buat Laila

mIsS aZiRa: meknie..budak dlm qasidah buat laila 2 sebijik macam ank...haha..dengan gaya mata die gaya bercakap.....sebijik...
aku : hahaha....mna ad
mIsS aZiRa: betul la...confirm sama...

disebabkan perbualan di atas la, aku dengan tekadnya nak tgk muka budak yang dikatakan sama mcm aku. tunggu punya tunggu dapat gak aku tgk iklan de. hahahaha mana sama!! aku lebih chumil ok??? hahahaha azira ank dh buat aku dok gelak tiap kali aku tgk iklan citer tu. hadoi bertambah muda la aku asyik dok gelak... XD

tapi post kali neh aku nah tulis pasal apa yang aku tgk dalam citer Qasidah Buat Laila ari neh. bila keluarga si lelaki (Fahrin Ahmad) asked for the hand of this girl (aku tak tau sapa berlakon huhu), she didn't ask for a ring. "saya mahu pertunangan ini diikat dengan senaskah al-Quran yang dikhatam oleh .....(Fahrin)". ohoo time tu aku cuma dapat gelak kuat2 sebab dalam citer neh si Fahrin memang tak pandai mengaji. jangan kata al-Quran, muqadam pun belum tentu dia boleh baca. paling tak boleh blah bila si Fahrin suruh mak dia NEGOTIATE balik dengan family perempuan tu sebab dia tak tahu baca al-Quran. teruk2, bukan nak cakap dia terima semua tu sebagai cabaran ke its a start of a new life ke. hahaha ok gak la that girl buat syarat macam tu, at least dia tau bakal suami dia pandai ke tak baca al-Quran. ye dop kawan2?

tiba2 aku teringat adik aku aiman semalam bila kitorang tanya dia boleh tak abang aku nak kawen...? terus dia buat muka kerut sambil geleng kepala. aku tanya la kenapa tak boleh? aiman cakap dia tak setuju. hahahaha...aku tanya la kalau aku or adik aku farhana ke yang nak kawen dia 'setuju' tak? dia kerut lagi muka dia. TAK BOLEH! hahahaha...abis la kitorang pakat2 tak kawen la sampai ke tua. aiman cakap siapa pun tak boleh kawen dalam rumah tu. hahahaha....kalau abang aku nak kawen jugak dia tak mau tolong buat apa2. hahahaha....mak aku gelak je dengar jawapan aiman tu. ok aiman, kaknie tak kawen............lg! hahaha

haa...sudah la, nampak kt mak aku mati. mak aku dah bising sebab dia kata kerja aku mengadap laptop je cuti neh. wahahahaha....mana ada la mak td masak kan mengadap kuali? ye dop??? hahaha daa~ *wink*

3 comments:

Hzwan Hammad said...

haha..hg ad adik abg ka?xtau plak..hehe..eh, dh nk khwn ka?khwn jgn lupa jmpt aku..hehe

btw, xtau plak tgk y hg ckp ni..htr link youtube kt aku..hehe..

L.I.F.E.1.2.3 said...

abg ak bru nk msuk 23 kot...aku ad 4 org adk ye tQ hehehe
insyaAllah....tp kna mai pulau la ;p

kt youtube takdak la senpai hehe
ad kt tv astro oasis...

Hzwan Hammad said...

hehe..ok2..jmpt ja aku..mst aku dtg nyer..hehe..

oo, xlm lg kuar kot kt youtube 2..hehe