Sunday, January 22, 2012

The Worst & Best Day Ever!

hari neh kena marah dengan abang sendiri. ya kena tengking depan mak usu sendiri ok? masa tu laju ja mulut aku terkumat-kamit mengeluarkan perkataan-perkataan yang tidak licin permukaannya. hujah yang dia bagi sangat menyentap hati. malah mengguris hati yang lemah ini. ayat mau dramatik tak? pang lempang sebiji dari abang tersayang. what the..........  o.O

so bila aku dah mula tarik muka yang masamnya lagi teruk dari cuka getah maka proses memujuk atau memancing minat aku bermula. "hang nak pi beli buku kat mana neh? nak beli buku english or malay? novel ka?" huh satu soalan aku tak mau jawab. hati terluka wey terluka! sobss maka diteruskan dengan penjelasan kenapa dia melenting yang masuk kiri keluar kanan. bak menjirus air di daun keladi. maka pilihan terakhir ajak makan di Seoul Garden. malang memang menimpa bak timbunan kayu balalk sebab Seoul Garden sudah tutup. aiyoo abang...apa mau buat....haa...haa.....tak tau meknie tarik lagi seinci muka!

maka dengan berbekalkan pengalaman dibelanja oleh bos tempoh hari, abang kesayanganku bawa la makan dekat Restoran Rebung yang dimiliki oleh Chef Ismail. muka dah kurang kedut walau masa ambil makanan tu dok control muka excited makan bufet orang bayar! hahaha banyak woo makanan! eh eh cerita pasal makan neh nanti aku cover next post. hehehe

so lepas perut kenyang aku dengan mak usu aku dicampak ke Midvalley. shopping buku guna BB1M ritu. padahal ada RM100 ja lagi. pusing punya pusing cari buku Cecilia Ahern tapi hampa sebab tak jumpa tajuk yang aku nak. tiba-tiba teringat suggestion mira, adik azira suh baca buku The Hunger Game. so cari la dekat crime/mystery punya section. haish tadak pong! ka dekat teens? so aku pun pusing la MPH tu tapi jumpa yang second book. macam mana nak baca secong book kalau first part tak baca lagi? cari lagi. habis aku scanned section tu dua tiga empat kali sampai la jumpa the only copy of this book! omo RM96.90 for one??? yes for one copy of this book cost me dua keping baucer tau tak?? so pergi tanya kaunter kalau-kalau ada copy lain yang murah sikit. boleh la beli tiga-tiga sekali gus! tapi akak tu cakap buku yang aku pegang tu memang last copy yang deorang ada. maka aku pun beli la buku tu dengan bangga sebab aku baru tau buku tu collector's edition. that why mahal even kotak dia macam buruk!


sorry gambar google sebab tak bawa kabel henset =.="

makanya aku lah insan yang paling bertuah sebab dapat beli the last copy of this book tadi muahahahahaha!! rasa macam nak buat harta kesayangan starting from now on. mahal kot it worth about RM100! so today ada both bad and best day ever in my life! ^0^ happy!

No comments: