Wednesday, January 25, 2012

Shopping Means Happy!

dah lama sangat aku tak keluar berdua dengan mak usu aku. this lady had been by my side since i was a little girl. yes she always stay with me even distance apart us. dia la satu-satunya tempat aku berkongsi cerita. suka. duka. manis. pahit. masam. kelat. err masin...?

so hari ini (24/01/2012) kitorang pergi KLCC sebab aku tak puas beli novel dekat MPH Midvalley yang kecik sekangkang kera. hahaha maka aku nak jugak pergi Kinokuniya tempat feberet aku beli english novels! baik kan mak usu teman aku beli novel sampai ke KLCC and she even belanja aku makan Pizza Hut sebab aku ada cakap dulu masa dekat Terengganu teringin makan 7 Cheese tapi tak ada. dia skip plan nak makan Kenny Rogers semata-mata nak bagi aku merasa piza tadi sobss saranghae moksu!

so today punya acara adalah: Beranang - Kajang- KL Sentral - KLCC - Pasar Seni - Plaza Ampang - Kajang - Beranang. KLCC [Kinokuniya - Pizza Hut - Candylicious - Uniqlo - Tarian Singa?] malas nak tengok wayang sebab dah lewat pun masa sampai KL tadi. banyak chit chat sebenarnya the whole day. hahaha. tapi satu je masalah aku bila jalan-jalan kedai baru. shopping!!! yes i mean it. shopping sakan laa meknie! hari neh saja aku dah beli dua buah novel : Meeting Mr Darcy & Switched. tu pun nasib baik nampak juga jalan keluar kedai kino tu. kalau tak mau je aku berkampung kat situ! then sat lagi, tengah sedap jalan-jalan nampak satu kedai yang oh my i've heard bout you bebeh! its Uniqlo!! yeay at last jejak juga kaki aku dekat kedai tu and err and hmmm bought some...thing...? sorry to say la, tak tahan wey tengok red hoodie tu! kalau tak beli rasa menyesal tapi kalau beli kena la beli t-shirt plak kan? hahaha maka aku beli hoodie merah satu, short sleeve hijau lumut satu. ngeee

oh by the way aku baru tau yang RapidKL LRT dah pakai token =.=" dulu aku selalu pakai tiket biasa (kad/card) tapi sekarang dah ganti dengan blue token. then aku pun beli je touch n go card bg memudahkan perjalanan. no more line up just to buy a small blue token. aku sebenarnya dari dulu lagi nak beli touch n go sebab dulu selalu jugak turun kl. senang nak naik monorail ke train tapi entah la sebab apa aku tangguh je niat tu. so semalam beli terus bila jumpa kaunter yang ada jual kad neh. even dekat terengganu tak la pula ada bas rapid kl or train ktm tu kan, kad neh tahan 10 tahun tau! so kredit aku dalam tu tak sia-sia jugak la. hahaha

aku pakai token biru je


touch n go 1 malaysia


balik rumah dah dekat pukul 11, tengok ada kereta mak tam. so sembang-sembang pulak dengan mak tam. macam-macam cerita keluar. dari diorang kecil sampai la besar ada ja cerita nak digebangkan! hahahaa around 12 mak tam balik. oh letihnya pinggang! esok nak kena melawat rumah mak jang pulak ye. kang kecik pulak hati dia tak g rumah dia.

Candylicious yang superb!

Syurga Buku!

yes i bought this but in red ^0^


p/s: actually nak je upload picture sendiri tapi certain place tak snap pic and certain time pulak malas snap picture. so i Google some pictures!

6 comments:

Hzwan Hammad said...

dgr hg cerita ni buat aku nak blk jln2 kl. haha

L.I.F.E.1.2.3 said...

Hzwan Hammad:: hahaha sudah rindu malaysia kah?? mari2 jualan murah sempena hali laya cina wooo

farrazswift said...

ohhh goshhhhhhhhhhhh..you went shoppinh wthout me? feeling like sulking~~~LOL

L.I.F.E.1.2.3 said...

farrazswift:: oh dear i shopping tanpa sedar ok! tiba2 ja i got two clothes in my hand n im inf ront of the smilling cashier! i kena pukau kot! hahaha ;p

farrazswift said...

LOL boleh pulak mcm tu...btw, i tiba2 teringat pasal me and beton tolong u cari dress for dinner...oh how sweetttttt :))...oh nooo..i dah dekat sebulan tak pi klcc ni..:((( craving for auntie ann and ikea meatballs :(

L.I.F.E.1.2.3 said...

farrazswift:: hahaha thank you sbb teman i that day! naik sem g klcc tau, g kinokuniya n candilicious n there's a shop or stall that sell popcorn! bau dia perghh mengancam!