Sunday, July 31, 2011

Cupcakes Sempena Berpuasa!

hehehe tak boleh blah punya tajuk post. sempena nak sambut bulan puasa neh nak juga aku buat something. takkan raya ja baru nak buat kuih kan? bias. so sempena nak sambut bulan penuh rahmat, aku dan adik-adik kesayangan aku pun mula la adventure membuat cupcakes!

aku dah janji nak buat cupcake dengan aiman dah lama tapi mood nak buat tu tak datang lagi hihi~ so hari neh baru mood tu nak datang. barang-barang pun dah cukup so aku pun dengan bangganya memanggil adik-adik kesayangan untuk turun padang buat cupcakes. sebelum neh aku selalu bake dengan adik perempuan aku; mekna atau aah tapi dah masing-masing tak cuti terpaksa la aku guna kudrat orang lelaki hahaha.

godek punya godek uncle google tadi dapat juga resepi mudah lagi senang and this is my first time kot buat kek tak pakai mesin. selalu tekan je button campak-campak barang siap! hari neh sendiri la pukul kakak! tapi semua tu jadi benda senang since adik aku sedia membantu. ada juga mengganggu! hehe aiman nak letak tepung kaknie! aiman nak kacau telur boleh tak? aiman nak bancuh susu sebab aiman pandai buat susu tawar-tawar kaknie! oh sangat kecoh dapur kalau budak kecik neh ada. disebabkan dia eager sangat nak tolong aku suruh dia tolong letak aising kejap lagi. korang tengok sendiri la macam mana dia letak aising -.-"

bagi sesiapa yang nak resepi tu sila KLIK SINI. boleh la nak try untuk juadah berbuka. tak payah nak beli kat bazaar esok~ hahaha

krew yang banyak membantu

krew yang banyak mengganggu hahaha

sebelum

selepas ::tak nampak dah ladybird::
"sila ignore si penyebuk bertauliah di atas"

hasil tangan si penyebuk menghias ladybird -.-"

 tengok mini cupcakes pink terus teringat kat luvpinkja!

ok sampai sini saja kot entry hari neh. dah berapa banyak entry dah hari neh. hehehe. selamat berpuasa untuk seluruh umat Islam dan ini peringatan yang wajib diingati; SILA PASANG NIAT PUASA ya tuan-tuan dan puan-puan! :)









6 comments:

Azira rahman said...

owh..aiman sangat comel...nak wat menantu boley?heheh

L.I.F.E.1.2.3 said...

@azira:: hahaha menantu??? oppss kena Q neh hari tu dah ada yang chop hahaha *sah prasan lagi budak kecik tu*

Ilham Liyana said...

haha comel jaaaaaaa!

L.I.F.E.1.2.3 said...

@yanasensei:: apa yang comelnya? hehe

luvpinkja said...

haha. gila rajin adik kau. abg sulung aku haritu nak tolong baking, aku suruh pukul whipping cream sampai jadi krim (sampai tade air), dia terkejut gila. terus tanak tolong. kahkah. sudah nya aku wat sorang2 je.

btw, aku suka last pic tu. terharu *nangestipuu*

thnx meknie :D

comel cupcake kau

L.I.F.E.1.2.3 said...

luvpinkja:: rajin separuh jalan je wey! sudahnya ak yang habiskan semua keje hahaha thanx! ;)