Thursday, January 20, 2011

1 Jam Setengah Lebih Baik Dari Seminggu

hahahaha tajuk tak ley blah langsung ya! yup, 1 jam setengah tu memang lebih baik than a week. kenapa? ok meh nak story-mory. aku pun tak tau kenapa Mr. Lappy neh suka sangat nak sakit masa awal2 sem. susah la nak buat kerja. so I masukkan dia kat hospital kerajaan. aigOo, nurse tu cakap dalam 2-3 hari sihat la Mr. Lappy awak. aku pun macam biasa mintak nurse tu 'backup' sebab banyak kot assignment aku dalam tu. nurse tu cakap, biasanya kalo nak inject antibiotic memang deorang akan 'backup' sebab takot Mr. Lappy aku hilang ingatan. and deorang akan CALL aku before injection.

3 hari dah berlalu, apa khabar la ye Si Dia? sihat dah ke belom? nurse neh tak kol aku pun?

7 hari, tak boleh jadi dah neh aku kena g hospital jugak hari neh!

aku senyum kat nurse aritu. "Mr. Lappy saya kt ward mana eh?". nurse tu cakap doktor dah cucuk antibiotic, sekarang kat ward biasa tengah rehat2 before boleh keluar. InsyaAllah malam nanti dah boleh discharge. paling lewat pun esok pagi. ok fine.

esok petangnya, "Mr. Lappy saya dah boleh check out dari hospital belom cik nurse?". "maaf ya, baru tadi doktor rawat Mr. Lappy awak. malam neh dah boleh discharge. tapi tak apa, bila dah ok saya akan call puan ye?". ok FINE!

esoknya lagi. krinnggg3x! "hello puan Mr. Lappy puan dah boleh discharge. dia dah sihat :)" malam baru aku pergi tengok Si Dia. bayar duit ubat terus aku pulang. aih maghrib dah nak abis neh! lepas isya' aku godek2 Si Dia. uiks! awat kelam???? SHUT DOWN. bukak balik. haaaa boleh dah pun :) hhmmmm anti virus oh anti virus. update! update! update! *klik2* aiyaa! broadband neh suka wat hal. dah buat backup ke belom~ aikk....kenapa jadi macam neh??? ADA VIRUS DEKAT LOCAL DISC D. LOCAL DISC C PUN ADA????? DIA DAH FORMAT KE BELOM NEH???? @^&@!%!^@!@*&#@#$%^&*()*&^#@$%^#@$%^%$#@#$%^#@$%^#@$

esoknya lagi lepas ber$^%^&^%^&*^%&*( dengan hospital kerajaan, aku terus bawak Mr. Lappy ke hospital swasta. format balik, tukar windows. BAYARAN YANG SAMA! tapi just takes about 90 MINUTES! kira la sendiri wey -.-"

sekarang Si Dia memang dah berwajah baru. ya berwajah baru sebab virus tu menyebabkan semua data ingatan dia hilang. aku dapat Mr. Lappy yang 'baru'. terima kasih hospital kerajaan! huhh! benci BENCI BENCI!!!

6 comments:

serinditMERAH said...

len kali jgn g kt ''keraja'n'' ye..haha

L.I.F.E.1.2.3 said...

hahahaha...tu la...cari yg 'swasta'

Anonymous said...

#$%Z6z7a&*(!@#$%^ utk sepital kerajaan itu!!!

L.I.F.E.1.2.3 said...

%#$#$%^&^%$#@@#&*&*

Hzwan Hammad said...

nice metafora..hehe

L.I.F.E.1.2.3 said...

hahaha...ak dh jd budak sastera!