Friday, February 26, 2010

rumah sewa

hmmm....dh dekat setahun aku duduk kt sini. aku rasa mcm bru smlm je aku dtg ngn ayah aku daftar sambil bawak beg yang besar. ini bermakna aku dh kena cari rumah sewa sebab aku neh tak de kredibiliti untuk stay hostel memandangkan hostel kt U aku neh limited edition. aku x aktif sangat plus mmg xminat sgt nk bersukan or nk masuk organisation mcm mpp,sispa,suksis,palapes etc. aku senang ngn cara hidup aku: modest. hehehehe

so rabu lepas, aku ngn classmate aku----> sha,niesah,nurul& sara pergi memulakan perjalanan mencari rumah sewa. memandangkan time tue dh tgh ari, so ktorg g penuhkan perut dulu and shopping barang keperluan sikit. aku ngn sha sempat beli sandal baru yang sama warna dan style nya. i LOVE the turquoise one but xde lak saiz ak. how bad!

dh settle beli barang, mula la ktorg cari rumah. igt xla susah sgt nk cri rumah neh tp bila pusing ja taman2 kt sana, 99.9% rumah kat sana bertuan and ada la satu ja rumah yang ada tanda sewa tapi really messy laman rumah tue. ish...susahnya nk cari rumah neh! but then, suddenly kereta sewa kancil yang memuatkan 5 org stop moving. oh my prada! kenapa neh? enjin ke? minyak kan dh isi td? ke rm5 x cukup? alamak...apa nk buat neh? tolong!!!

start enjin, tutup enjin. start balik pastu tutup balik. aarrgghhh...mcm mana neh? niesah try call kawan de. alhamdulillah~ adip safuan(entah la betol ke x eja), datang membantu bersama kawannya joe. wah...dh mcm Wonder Pet lak. adip dtg ngn mintak sebotol ditangannya. wah...time tue minyak pn nmpk cam sword. my savior!

lepas dpt minyak ktorg terus cari rumah lagi. mana leh stop camtu ja kan? pusing punya pusing...lastly ktorg jumpa rumah 2 tgkt yg dulunya homestay. call tuan de, alhamdulillah kosong and terus ja ktorg book rumah tue. en.rosmat(tuan rumah), cakap nnt de blk dari KL de call ajak tgk rumah tue. betapa happy and lega nya ktorg time tue. penat pun dh hilang tme tue, rumah tue ada 4 bilik, 2 bilik air, aircond, peti ais, complete la sbb homestay kan? plus dekat lak ngn hypermarket and kedai makan. rumah tue lak dkt ngn jalan besar, senang utk ktorg naik bas U yg mmg ikut jalan tue amik student yang stay rumah sewa. syukur!

3 comments:

Guenma Sshi said...

blakah nk jemput aku ke sna????

L.I.F.E.1.2.3 said...

tggu ak msk umah 2. nnt ak ajk mai mkn2 ka...hahahaha

Guenma Sshi said...

hehehehe,,orait!!!!!!!!!!!