Wednesday, July 17, 2013

Long Time No Post?

Fuuuhhh.....fuuuuhhhhh....ffffuuuuuuuuuhhhhhh! Nah berhabuk nau blog neh. Ada dekat setahun tak update. Hehehe banyak benda sebenarnya nak update tapi malas ya ampun! Thus, here in this post I will summarized what had happened during 1 year had passed.

1) Alhamdulillah, selesai sudah 3 tahun pengajian di negeri orang.
2) Seronok berpuasa dan beraya bersama keluarga.
3) Happily graduated will my loves around me! even maksu and tokwan joined the big day! ;) #thanksyouguys
4) Stressed out about job hunting. Trust me, rasa nak give up pun ada. Orang keliling pakat dok tanya
"tak dapat kerja lagi ka?"
"awat yang dok rumah ja neh? tunggu orang masuk minang ka?" "tak minta kerja dekat **** ka? isi tak borang dekat ****?" x-(
5) At last, lepas kena desak dengan mak i applied for sewing class. Itupun sebab nampak banner nak amik student baru dekat GIATMARA. Yes, i've been there like 6 months. Pahit manis semua ada. I might do another post bout belajar menjahit dekat sana. Fashion & Dressmaking!
6) Disebabkan desakan mulut orang ramai, i tried to be a tuition teacher. Part time sambil belajar menjahit. It was hard at first. But now im coping with it. ;)
7) Extra money means extra jobs. So my sis and I jual tudung and other stuffs to get some pocket money. MUSLIMART STORE had borned.
8) So now, bulan puasa i ada la amik few orders from my aunts untuk buat baju melayu for their kids and husband. Tak siap lagi of course. Busy jadi surirumah berjaya sekarang neh. Hehe

So thats all for today. Dah lewat neh nak fetch my mum kat sekolah. Nanti i update you guys with new story. #macamlaadareaderskan hahaha see ya and take care! ;)

No comments: