Sunday, March 4, 2012

Buah Hati Pujaan Terbaru: Mr. PCR!

say hello to my new crush Mr PCR!

hari neh first trial buat PCR method for my recent project. dari pukul 10.30 sampai petang tadi 6.30 petang baru sampai stage PCR. next around 7.30 pm baru start gel electrophorosis. banyak lagi steps untuk siapkan projek aku. so aku rasa bye bye pesta buku kebangsaan PWTC April nanti. ;( frustnya!

oh tadi ingat nak snap dua tiga keping gambar tapi hantu apa merasuk aku tadi mengantuk Ya Rabbi. dah la mengantuk, lapar sampai nak berdiri pun tak larat. hahaha ayat nak over ja kan? ;p tapi thanks to akak senior Jannah sebab belanja makan tadi. Honto arigatou gozaimasu!! n_n hehehe so maaf entry kali neh tak ada gambar. 

Jumaat hari tu picnic dalam hujan. hahaha nasib baik sempat jugak makan nasi lemak "sepinggan" before hujan turun ibarat coklat mencurah ke ladang gandum! pergh dah la semalam pun kena hujan sampai basah lencun nasib baik hari neh sihat tak demam. Alhamdulillah ;) ada gambar picnic hari tu tapi nanti la aku upload. malas tahap gaban lagi sekarang.

so lepas neh aku bakal meluangkan masa dekat lab sampai semua sample bakteria aku siap di PCR kan and then hantar untuk gene sequencing. mudah-mudahan Allah lancarkan semua kerja aku nanti. Aminn Ya Rabb!

p/s: ok nak study sikit pasal PCR satgi pukul 7.30 nak kena gerak pergi lab balik. 

2 comments:

azzakirat said...

lgu ni diorg mencarut ape ni mekni ?

L.I.F.E.1.2.3 said...

kirat kush0wt:: wey kiirraattttt aku pun baru perasan blog aku ada lagu! wey macam mana boleh ada lagu wey???? aku tak pasang pun lagu!!!