Thursday, January 5, 2012

Perihal Tentang Kebahagiaan

bahagia tak semestinya bersama kekasih pujaan hati. gembira tak smestinya bila berjumpa selalu dengan si dambaan hati. aku bahagia dengan kehidupan aku sekarang. terima kasih Ya Allah.

panggilan dari Abah


"Hello, assalamualaikum abah. ya..ya........"

ya abah saya call tadi. baru nak baca yaasin. abah, alhamdulillah sihat. adik-adik juga sihat. mak ja sakit lutut sikit-sikit. mak kata nak demam sebab kena hujan hari tu. abah baru balik dari kebun. tadi hantar tuala dekat adik yang bakal duduk di asrama. ada qiamullail abah kata malam neh. kesian adik tu. tak biasa kelas pagi sampai ke petang. ya 5.30 petang baru habis kelas. sudahla minggu neh tak duduk asrama lagi. terpaksa la abah ulang-alik menghantar nun jauh sampai ke ulu melaka dari pekan kuah. Insyaallah sabtu neh masuk asrama. sekarang tengah minggu orentasi abah kata. petang ada kelas tambahan bahasa arab. kesian adik aku sorang neh. tak biasa hidup cara asrama. abah kata merah mata dia. tak cukup rehat rasanya.

aiman pula adik bongsu tu lebih berdikari. darjah satu tahun neh. alhamdulillah pandai jaga diri. hari pertama abah kata dah pandai pergi kantin sendiri. abah tanya makan apa waktu rehat? nasi lauk ayam kicap! seringgit ja abah, aiman beli sendiri. air pun beli sendiri. senang hati mak dengan abah. balik pun senang berjemput. tunggu ja dekat tempat biasa.

exam macam mana abah tanya. alhamdulillah. first paper dah lepas. boleh jawab. paper penilaian projek je kot susah. tapi abah kata insyaallah boleh buat. abah doa. cuti bila? tak balik la sebab ada projek untuk tahun akhir nanti. sebulan jugak kot. abah tanya bila pulak nak balik? bulan 6 la kot. tunggu habis sem depan. abah kata abah pergi umrah 25 atau 24 mei. oh mungkin masa tu exam. kesian abah. rindu anak dia sorang neh. tu la sapa suruh tak mau datang melawat hari tu.

abah tanya motor macam mana. ok? roadtax bila mati? ish abah neh bukan ka baru ja renew bulan sembilan hari tu? abah, nak tukar rim motor. abah pesan cari yang besi bilah 3 ka 4 entah. abah tak ingat nama dia. yang tu tahan sikit. nanti tak cukup duit abah bagi. abah tanya juga pasal rumah. ok tak? dekat mana? jauh tak dengan kampus?

abah tanya terengganu hujan lagi? langkawi dah tak hujan. panas ja. hah kebun abah dah ada paip air. leps neh siram pokok pakai paip ja. ada juga la pokok yang mati sebab abah jarang tengok. sibuk kata abah. nak suruh aku p tengok la tu kebun dia tu. tapi abah, anak abah dekat terengganu. jauh abah. ok la abah nak p mandi dulu. assalamualaikum. tut panggilan diputuskan.

walau saya tiada boyfriend untuk berdamping
saya ada Abah yang rindukan saya
walau saya tidak meluangkan masa bersama kekasih hati
Aiman & Mukhlis ada pengubat hati
walau saya masih tercari-cari pujaan hati
Allah berikan kebahagiaan di hati saya
walau saya terkadang jealous tengok mereka berdating
saya ada keluarga saya yang sentiasa menyayangi saya!

p/s: mereka rindukan saya! tunggu kepulangan kekandamu yang jauh di rantau orang ye adindaku sekalian! oh buat ayahanda dan bonda, saya sayang kalian berdua!

2 comments:

luvpinkja said...

very precious kot phone call abah, aku tiap kali sembang dgn abah mesti sebak. taktahu kenapa. ilovemyabah :)

L.I.F.E.1.2.3 said...

luvpinkja:: tau takpa. selalu kalau kol umah sikit2 nk ckp ngn mak. neh tba2 abah yang kol pergh mau meleleh air mata tau~ haha sayasayangabahsaya!