Sunday, December 4, 2011

Ikhlas + Percaya = Sahabat

salam 1 emo semua! hahaha tadi pergi kedai runcit dengar makcik tu cakap bosan tv asyik ulang cerita yang sama; politik. err makcik biasa la tu dah masuk musim mengundi dah. so mari la kita mengundi *ye la sangat meknie*

cerita hari ini penuh emosi. dah la emosi buat RP berjela-jela datang pula masalah baru. its all about trustworthy between friends. bukan baru sehari dua aku kenal dia. dah lebih 2 tahun. tapi dia langsung tak percaya kat aku. even tak kenal lagi aku macam mana.

geram. marah. terluka. terkilan. menyesal. tu antara apa yang aku rasa tadi. nak marah, tapi dia kawan kita sendiri kot. nak nasihat? entah macam mana nak buat. habis tu nak buat apa lagi? pendam ja rasa sakit hati neh? aku tak suka marah-marah sebab being a person like that is so not cool! sabar. yes be patient. senang la kau cakap senah oi~

dia amanahkan aku barang dia. mudahkan aku dengan kawan-kawan aku pergi kelas. tup tup lepas seminggu dia point out an issue yang aku rasa tak logik. "korang pakai ****** aku tanpa kebenaran aku". what was that about? a prank or what? tak ada plak geng bang bang boom...?  eh bukan ke kau dah amanahkan benda tu kat aku? "tapi kau tak bagitau aku kau nak pakai ****** aku time tu". oh means every time aku nak guna aku kena tweet like this; hi this *** owner, im driving your *** to class rite now! 2 hours later, home safely thanked God nothing happen. 24 hours later. hey its me again, buckling the seat belt before driving to lab. hope you don't mind im driving your ***? 1 hour later, finished examined the blood agar thanks for the ***! another 12 hours later. hey just a quick catch up, im on my way to class tonite, thanks for the *** dear! 3 hours later, dear, im park your *** safely at home now. no worries no scar on it. ok fine, kenapa tak sound aku awal-awal kau tak percaya aku drive your ***? dah tu tiba-tiba naik cerita aku pakai ****** tu pergi berjoli? what the? hey i never used your *** for my own pleasant ok???  aku bawa untuk ke kelas sahaja. and yet from whom did you heard that rumors? ada kau tanya tak kitorang kat mana time tu? tak ada. sebab? kau tak percaya kat kitorang. kawan kau sendiri. and yes kau percaya kat orang yang kau sendiri tak tahu siapa. yes, upacara serang mulut ke mulut berlaku dengan panasnya. mulut aku laju je tanya dia bila dia nampak? kenapa tak tanya aku? so kau percaya la? dah tu tetiba dia cakap 'orang tu salah tengok kot'. 'eh korang no worries la'. SO WHAT THE **** KAU NAK SEMBUR KITORANG????

pedih sangat hati neh. kawan sendiri kot cakap benda macam tu. first time aku rasa macam neh. oh selama neh dia tak ikhlas la tolong aku? oh selama dia bagi 'amanah' tu, dia sikit pun tak percaya kat aku. so what? kau ingat kau tak ada dalam hidup aku it will turns out miserably la? hey selagi aku boleh survive aku tak akan mintak tolong kau dah la lepas neh. terima kasih sebab bagi aku kenangan and pengajaran dalam realiti hidup. rupa-rupanya aku neh hidup dalam buku cerita lagi. penuh denga rekaan dan dusta. terima kasih kawan.

p/s: petang tadi mak call cakap zaman sekarang ni there's no more kawan yang ikhlas berkawan dengan kita. semuanya bersebab. yup mak. 100% aggre!

1 comment:

Ilham Liyana said...

Hehh kerek gila kawan ang. Haha sabaq naa meknie.