Wednesday, February 2, 2011

Aku Redha Ya Allah

jika ini yang tersurat untukku ya Allah, aku redha menempuhinya ya Allah.
jika ini yang tersurat untukku ya Allah, kuatkan semangatku ya Allah.
jika ini yang tersurat untukku ya Allah, teguhkan imanku ya Allah.
jika ini yang tersurat untukku ya Allah, berikanlah kekuatan kepada saudaraku ya Allah.
jika ini yang tersurat untukku ya Allah, aku berserah kepadaMu ya Allah.

kerana hanya Engkau Yang Maha Mengetahui dan Yang Maha Adil.
kerana hanya Engkau Yang Maha Berkuasa terhadap sekian makhluk yang telah Engkau ciptakan.

aku bertawakal kepadaMu ya Allah kerana setiap ujian yang menimpa hamba2Mu adalah rahmat dugaan yang hanya segelintir yabg dipilih olehMu ya Allah. aku bersyukur dan akan berusaha untuk terus mengejar nikmat ujianMu ya Allah. tanpa rasa letih dan lemah. tanpa keluh dan resah. dengan hati yang tenang dan aman. amin ya Rabb!




2 comments:

ana_farhana said...

sabar ye yang..everythg wiil be very2 fine soon..;)

L.I.F.E.1.2.3 said...

thanx akak~