Monday, October 25, 2010

mode ::jet leg::

salam, jet leg aku dh hilang *p johor ja kot hahahahaha*
so aku dh mula nk upload picture trip tp bukan di facebook sbb dh ramai yg upload gambar yg sama. jadi aku ambil keputusan utk upload di blog kesayangan aku ja *poyo*

dh memang menjadi adat lepas ja balik dr mana2 holiday or trip mesti suma orang busy upload pictures kan? hahahaha budak2 klas aku skrg tgh dok meggila meng'upload' picture yg terbaik utk ditonton dan utk mengena member2.

perjalanan yang mengambil masa lebih kurang 14 jam menyebabkan semua orang 'naik angin' dgn driver yg tak tahu jalan di johor. haish...penat to x duduk lam bas berjam-jam. nasib baik bas aku xpenuh dan aku duduk sorang2 ja utk 2 seat. hahaha best~

kitorang mula bertolak dr UMT, Terengganu lebih kurang pukul 9 la kot. stop sat kt Muadzam Shah utk solat & makan before trus ke Johor. sampai2 lak driver x tahu jln @_@ adoyai penat kitorg dok pusing2 skudai tu. tp aku to driver tu lg la penat kn? ~_~

pg yg ceria sbb nk pergi tgk farm terbesar di malaysia (tp aku rasa Dr Yeong pernah kata terbesar di dunia; maybe market dia kot). wah...sgt2 best sbb ada mcm2 jenis ornamental fish kt situ^_^ but my favourite adalah Pearlscale! ikan neh sgt la bulat ye mcm bola keranjang ja, kawaii sgt!!!

next kiotrang pergi tgk ladang ternak cacing tubifex. igt x post yg lepas? ok now i will tell you guys what exactly yg ada kt ladang neh. ladang neh dimiliki oleh Chinese, and for your information cacing neh diternak di dlm kolam yg penuh dengan tahi atau bak kata member aku SHIT! -__-" cacing neh orang wat life food untuk ikan hiasan. yuckss! ada satu kolam neh dh 20 tahun deorg x kering kan. waaaa ley bayang kan x??? agak korang la kn tahi(ok aku guna bahasa sopan=manure) apa yg deorg guna? jeng3x....tuan ladang tu xnk reveal manure apa yg deorg guna tp dia ada cakap chicken manure mmg low quality sbb cacing tu nnt kecik sgt. haa dpt agak la kn deorg guna manure pa...? lepas je keluar dr kolam tu terus suma dak klas ak 'mensucikan' kaki dan segala benda yg berkaitan. pengajaran disini ialah semua dh pandai samak ye. hehehehe

satu benda yg aku xpuas ati trip kali neh adalah perangai driver yg sgt3x la x relevant. nk tau kenapa? pagi sabtu tu sepatutnya kitorang lawat another ornamental fish farm. dek keletihan melantak dua keping roti canai plus menghabiskan telur rebus nisah jd aku tertido kekenyangan. niat dlm ati nk take nap kejap sbb nk smp farm tu takes only less than half an hour ja. tp sedar2 ja aku dh smpai Mersing. apakah????? aku tny ketua klas and de jawab driver bas xmo p farm tu sbb nnt nk balik deorg kena patah balik. alasan apakah ini???? langsung x masuk akal ya rakan2. mode down gila time tu wawawawa....nk tgk ikan laa pak cik!!! so kitorang pun terus la blk terengganu T_T

ok2 done. aku nk upload pictures lak. sila tggu kemunculan nya~ ^0^

No comments: